11 Mayıs 2015 Pazartesi

PLEKSİDEN KOLYE

     Pleksiden kolyeler gerek kışın boğazlı kazakta, gerek yazın ince bir gömleğin yakasında çok şık duruyorlar. Bende bu sebeple pleksi kolye arayışına girdim. Fakat istediğim tasarımda pleksi kolye bulamamakla beraber, bulduklarımında fiyatları bana göre pahalıydı. Bende pleksi kolyemi kendim yapmaya karar verdim.
     Pleksi arayışı, kolyeden daha zor oldu hatta bulamadım... Bu sefer tasarım ayırt etmeksizin ucuz ve tabiri caizse uyduruk pleksi kolye arayışına girdim :) Amacım bulamadığım pleksi malzemesini bu uyduruk kolyeden alıp, tekrar dizayn edip kullanmak. Aradığım gibi bir kolye bulabildim. Pleksinin şekli ve kalınlığı gayet iyiydi. Fakat üzerinde benim görsel zevkime hitap etmeyen plastikten süsler yapıştırılmıştı.
      İşe plastik süsleri sökmekle başladım. Fakat bunu yapmak pek de kolay olmadı. Süsleri sökerken pleksinin kırılmaması ve hasar görmemesi gerekiyordu. Süsleri sökebilmek için silikon tabancasını, silikon takmadan ısıttım. Pleksi kolyeyi ters çevirerek süslerin arkasına, silikon tabancısının sıcak ucunu kısa bir süre değdirdim. Böylece süs ile pleksi arasındaki yapışkanın gücünü azalttım. İnce bir bıçak ucunu, plastik süs ile pleksinin arasına soktum. Yavaş yavaş hareket ettirerek yerinden oynatıp söktüm.
      Çok şükür pleksiyi kırmadan sökebildim :) Fakat söktüğüm süslerin izleri plekside ister istemez kaldı. Bende elimdeki antrasit taşlar ve yine antrasit renkte kuru kafalar ile izleri kamufle edecek şekilde dizayn edip, silikon tabancası ile yapıştırdım. Sonuç olarak aşağıdaki kolye ortaya çıktı :)
      Bu kolyeyi kullanarak yaptığım kombini aşağıdaki linkten görebilirsiniz...
      Pleksi kolyeyi kullanarak yapmış olduğum kombinimi görmek için lütfen tıklayınız...









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder