6 Mart 2015 Cuma

HAMİLELİKTE ARANAN BAŞ UCU KİTABI BULUNDU


         Eşimle 30.09.2012 tarihinde evlendik. Evlenir evlenmez eşimle ortak kararımız bir an önce çocuk sahibi olmaktı. Ve o büyük an...Tarih 24.12.2012 Pazartesi akşamını gösteriyordu. Evde yaptığım gebelik testinin sonucu pozitifti. Tuvalette kendi kendime gülüp, aynaya bakıp benim bebeğim olacak dediğimi hatırlıyorum. Allah'a binlerce kere şükürler olsun...Bu duygu, bu heyecan anlatılmaz. Kelimeler kifayetsiz, cümleler anlatmaya yetersiz kalırdı.
         Hızlı adımlarla eşimin yanına gittim. Testi gösterdim ve BABA oluyorsun dedim :) İkimiz birden sevinçten ağlamaya başladık. Hem birbirimize sarılıyoruz, hem ağlıyoruz...Bunun adı aşk, bunun adı mucizeydi. Çünkü gördüğüm her bebeğe mucize gözüyle bakarım ben. Allah o kadar büyük ki bunu etrafımızda gördüğümüz herşeyde hissederiz. Ve bende en çok bunu bebeklerde hissediyorum. Bir hücre ile başlayıp, karmaşık ve sistematik bir şekilde ilerleyen 9 aylık bir sürecin sonunda kavuşulan bebeğe ancak mucize derim ben :) ve artık içimde bir mucize vardı. Onu keşfetmek için sabırsızlanıyordum. Her gün acaba bebeğimin neresi gelişiyor ve benim vücudumda neler oluyor? hep bir merak içerisindeydim.
          Kafamdaki tüm sorulara cevap verecek bir kitap arayışına girdim. Tabi böyle kitaplar çok. Ama içeriğine baktığımda ya tıp terimler sözlüğüne ihtiyacım olacak türden yada fazla yüzeysel anlatıp merakımı tatmin etmeyecek cinsten kitaplar çıkıyordu. Tam bu ikilemlerin ortasında Dr. Kağan Kocatepe'nin " 9 ay 10 gün hafta hafta hamilelik" kitabıyla tanıştım. Tek kelime ile mükemmel bir kitap.
          Bu kitabı eşimle beraber okuduk. Her ay büyük bir heyecanla bebeğimiz ile ilgili neler olduğunu, bu ay neresinin geliştiğini birlikte bakıyorduk. Eşim ara sıra kaçamak yapıp benden önce kitabı okuyordu. Hani birlikte okuyacaktık dediğimde ise " dayanamadım ama çok merak ettim" diyordu :) Hamileliğim boyunca hep ilgili bir eş oldu. Eşim olmadan bir kere bile doktor kontrolüne gittiğimi hiç hatırlamıyorum. Bütün doktor kontrollerimde, doğumda dahil olmak üzere elimi hiç bırakmayan eşime sonsuz sevgimi ve teşekkürlerimi sunarım.
          Gelelim kitaba...bu kitap tam bir baş ucu kitabı. Çünkü kitap ismine " 9 ay 10 gün hafta hafta hamilelik" dese de sadece hamilelikteki gelişim sürecini anlatan bir kitap değil. Her ay doktor kontrolüne gittiğinizde sizi hangi testler bekliyor, her ay bebekte oluşan gelişimin yanı sıra, anne de oluşan değişimler, doğum, lohusalık dönemi ve yenidoğan bebeğin bakımını da kapsıyor. Toplam 12 bölüm ve 454 sayfadan oluşan kitabın bölüm başlıklarını paylaşmak isterim. Böylece kitabın içeriği ile ilgili daha fazla fikir sahibi olacağınızı düşünüyorum.

  1. BÖLÜM: Hamileliğe hazırlık ve hamilelikle ilgili temel bilgiler
  2. BÖLÜM: Hafta hafta hamilelik
  3. BÖLÜM: Doğum
  4. BÖLÜM: Yenidoğan
  5. BÖLÜM: Loğusalık dönemi
  6. BÖLÜM: Emzirme ve bebeğin beslenmesi
  7. BÖLÜM: Ek bilgiler (hamilelikte sık rastlanan yakınma ve belirtileri)
  8. BÖLÜM: Hamilelikte tehlike belirtileri ve riskli hamilelik
  9. BÖLÜM: Hamilelikte doktor kontrolleri ve yapılan incelemeler
  10. BÖLÜM: Hamilelikte normal dışı durumlar
  11. BÖLÜM: Doğumsal kusurlar
  12. BÖLÜM: İkiz hamilelik ve diğer çoğul hamilelik şekilleri
          Bütün hamile bayanlara Allah bebeklerini sağlıkla kucaklarına almayı nasip etsin. Keyifli bir 9 ay, sağlıklı ve kolay doğumlar dilerim.




         
         
          

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder