11 Temmuz 2015 Cumartesi

KOLYE YAPMA SERÜVENİM

      Takı yapmak hobilerimden biri. Fakat Cihangir'i kollarıma aldığım an itibariyle hobiler rafa kalktı. O büyüdükçe, bende ufak ufak hobilerime geri döndüm. Takı malzemelerimi Eminönünden temin ediyordum. Fakat bu süreçte Eminönüne gitmek pek mümkün olmuyor. Bende tabire caizse uyduruk, ucuz fakat malzemesini değerlendirebileceğim takılar alıp, onları tekrar tasarlayıp kullanıyorum. Bazende beğendiğim bir obje veya ev aksesuarını takıya dönüştürüyorum.
 

       Aşağıda paylaştığım kolyeyi satın aldığımda, taşları plastik ve çiziklerle doluydu. Ama kolyenin metal kısmı gayet iyi durumda ve antrasit renkte olması da çok güzeldi. Üstelik kolyedeki plastik taşları tutan tırnaklar açılınca, rahatlıkla plastik taşlar yerinden çıkıyordu. Durum bu olunca çok cuzi bir fiyata satın aldım. Eve gelir gelmez plastik taşları çıkardım. Elimde antrasit renkte taş ve kuru kafalar vardı. Kolyenin metal rengide antrasit olduğu için çok uyumlu oldu. Çok eskiden kalma bijuteri yüzüğüm vardı. Yüzüğün metal kısımları soyulmuştu. Ama yeşil renk taşı hala ışıl ışıldı :) Yüzükten bu taşı aldım. Kolyenin ortasına yerleştirmek istedim ama yuvaya çok küçük geldi. Bu yüzden taşın etrafını zincirle döndüm. Bu sefer boyutu, tam taşı içine koyacağım yuvanın boyutunda oldu. Kolyeyi boynuma taktığımda, biraz bu kolyeyi hareketlendirmek gerektiğini düşündüm. Yeşil taşın tam altına zincirden püskül yaptım. Bütünlüğü sağlamak içinde kuru kafaları yerleştirdiğim yuvanın tırnaklarına da zincir takarak, kolyeye son şeklini verdim.
   

      Şimdi aşağıda yapmış olduğum kolyenin ucundaki gitar aslında gümüş ev aksesuarı. Ben bu gitarı görür görmez bayıldım. Ve hemen bu gitarı, üzerimde broş olarak hayal ettim. Nitekimde gitarı satın alır almaz, arkasına broş iğnesi taktırarak uzun yıllar kullandım. Geçenlerde elim bu broşa gitti. Fakat şanssızlık broşun iğnesi, kaynak olduğu yerden koptu. Aslında bu şanssızlık bana uzun yıllar broş olarak kullandığım bu aksesuarı, şimdi de kolye olarak kullanma şansını önüme getirdi :) İşte birkaç zincirle gitarımın kolye dönüşümü...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder