18 Şubat 2015 Çarşamba

KÜÇÜK DEV ADAM CİHANGİR PAŞA'NIN KAHVALTISI


    Vay vay vay be...Böyle başlamak istedim söze...Hakikaten vay be... Zaman nasıl da geçiyor, inanamıyorum. Bir gün kimbilir, ne zaman diye kurduğum hayal, bugün Rabbime çok şükür kollarımda...ve ben bugün, canım oğlumun kahvaltısını paylaşıyorum.
    Cihangir'imi kollarıma almadan öncesine, geçmişe küçük bir yolculuk yapalım birlikte...
    Sırtımda 32 yıllık bir küfe...Küfenin içinde neler yokki...Nefes aldığım her an, içine birikir durur anılar, sorular...Bazısı cevabını buldu, bazısı hala bekliyor sırasını...
    O küfenin içinden çıkarıyorum bir anı...Gidiyoruz birlikte geçmişe...Bir zamanlar hep düşünürdüm...Ben acaba kiminle evleneceğim ?... ve ben bunları düşünürken o hayatıma dahi girmemiş adam nerede, ne yapıyor ?...Anne ne zaman olacağım?... Benim çocuğum acaba nasıl bir tip olur ?... :)
    Kafamdaki o bütün soruların cevabı bulundu. Hayatımın aşkı eşimle 2008 yılında ilişkimiz başladı. 2010 yılında nişanlandık ve 2012 yılında evlendik. 2013 yılında dünyalar tatlısı oğlumu kucağıma aldım...
    Cihangirden önce ve Cihangirden sonra hayatıma bakıyorumda, aslında oğlum hep varmış, hep benimleymiş.
     Bugüne kadar ben en çok bebeğimin hayalini kurmuşum. Bebeğim doğduktan sonra da  nefesim, aklım, fikrim, attığım her adımda, her anımda oğlum olduğunu görüyorum...
    Ben en çok anne olmayı istemişim...ve bugün BEN EN ÇOK ANNE OLMAYI SEVDİM....
    Hayatımın büyük aşkı, küçük dev adamım, benim canım oğlum. Rabbime şükürler olsun seni bana verdiği için...Allah isteyen herkese evlat sahibi olmayı nasip etsin inşallah. Tarif edilmez bir duygu.
    Annemi ve babamı daha iyi anlar oldum. Onların gözünden kendimi görür oldum. Eve biraz geciksem annemin telaşlanmasını daha iyi anladım. "Merak edilecek bir şey yok ki anne" dediğimde, "Sen bir evlat sahibi ol, o zaman anlarsın" sözünün abartıdan ibaret bir cümle olmadığını anladım.
    Şimdi benim gözbebeğim biricik oğluma iyi bakabilmek için elimden gelenin de fazlasını yapma gayretindeyim. Bu gayret ettiğim konulardan birisi de onun sağlıklı beslenmesi.
    Doktorumuzun verdiği kahvaltı reçetemizi sizlerle paylaşmak istedim. Bebişleri olanlara bir faydası dokunur umarım :)



      KAHVALTIMIZ ( Doktorumuz tarafından verilen kahvaltı reçetesidir.)

      Bebeğin 6. - 7. aylarında başlanır.

     60-90mlt kadar devam sütü, meyve suyu, ıhlamur veya anne sütünden birine;

  • 4-6 adet bebe büsküvisi
  • Yarım ile bir kibrit kutusu kadar tuzsuz yağsız beyaz peynir veya labne peyniri
  • Yarım yumurta sarısı (iyice pişmiş-katı)
  • Reçel veya pekmez
  • Tereyağı veya ceviz içi karıştırılarak bebeğe verilebilir.

         Şunu belirtmek isterimki Cihangir'in periyotik olarak düzenli yapılan tüm kontrollerinde doktorumuzun verdiği kahvaltı, sebze çorbaları, meyve püreleri, muhallebi ve yoğurt gibi tarifleri Cihangir üzerinde çok başarılı sonuçlar verdi.
          Cihangir şu an 19 aylık ve 19 ay boyunca hiçbir ay kilo almadan geçmedi. Cihangir'in sürekli hareketli ve enerji dolu bir bebek oluşu, bu arada diş çıkarma safhalarını kapsayan ve üstüne grip gibi hastalıkları geçirdiğimiz bu zaman dilimi içerisinde mütemadiyen her ay kilo aldı. Yalnız aldığı kilolar normal sınırların hep içerisindeydi. Boy uzama durumu ise normal ve normal sınırların üstünde seyrettiği durumları oldu. Ama asla kilo ve boyu hiçbir zaman, normal sınırların altına düşmedi.
         Bebeğin gelişiminde genetik faktörlerin yanı sıra, iyi ve sağlıklı beslenmenin yeri büyük. Nasıl ki yetersiz beslenen bebeğin gelişiminde problemler çıkabiliyorsa, gereğinden fazla besin takviyesininde obezite gibi ilerde sağlık problemlerine, kapı açacağı bir gerçek. Bu yüzden dikkat etmek gerek diye düşünüyorum.
         Herkese bebeğiyle keyifli, bol neşeli ve sağlıklı günler diliyorum.
       
         
   




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder