31 Temmuz 2015 Cuma

DESTUUURR SULTAN SÜLEYMAN HAZRETLERİ & HÜRREM SULTAN OLMA HALLERİ :) (NOSTALJİK ÇEKİMLER)

     Kendimi bildim bileli fotoğraflara ayrı bir düşkünümlüğüm var. Gerek fotoğraflar, gerekse yaşanmışlıkların izini taşıyan objelere...Tabi anılar herhangi bir fotoğrafa ve objeye ihtiyaç duymaksızın kalbimizde ve düşüncelerimizde sonsuza dek yaşayacaklar o ayrı... Ama  yine de örneklendirmeden geçemeyeceğim hislerimi. Mesela babannemin ve dedemin düğün fotoğraflarına bakınca, onları gelinlik ve damatlıkla görünce yüzümde bir tebessüm, kalbimde bir sıcaklık hissediyorum. Allah rahmet eylesin. Nurlar içinde yatsınlar...ve sonra o fotoğrafları elime alınca bakıp, düşünüyorum... Hiç gitmediğim Bulgaristanı, babannemle dedemin savaş döneminde yaşadıkları zorlukları, babamın ve halamın bana anlattıklarına istinaden aşkları ve kavgaları... İşte bir fotoğraf beni alıp, bu denli uçsuz bucaksız düşüncelere salıveriyor. Eski fotografları elime aldığımda, fotograflardaki tanıdığım ve hiç tanımadığım akrabalarımın bu fotograflara dokunduğunu ve kimbilir bu fotografı tutan kaçıncı el olduğumu düşünüyorum...
     Malum bu kadar fotoğraf seven bir insanında, böyle bir sevgililer günü hediyesi olur :) Bu çekimler 14 Şubat 2010 tarihinde, sevgililer günü için yapıldı. Benim hazırladığım bir süprizdi. O zaman "Muhteşem Yüzyıl" dizisi ortada yoktu. Bir sene sonra bu hallerin, bu kadar popüler olacağı içime doğmuş demek ki :)
      İyiki de yapmışız.  Çünkü 2010 yılında böyle bir kostüm çekimi bulmak zordu. Benimde yolum Galata da, bu çekimi yapan yerle kesişti.  İlerleyen zamanlarda bu veya farklı kostümler giyerek Cihangir ile birlikte de böyle fotograflar çektirmek düşünmüyor değilim hani :)
     Bu çekimlerin yapıldığı gün, dün gibi aklımda...Sevgiliyiz ve aynı şirkette çalışıyoruz. Şirketin yeri de Karaköyde. Öğlen yemek arasında tuttum elinden "hadi sana bir süprizim var" dedim :) Birlikte Karaköyden Galata'ya başladık yürümeye. Tabii Burak hem ani olan bu durum karşısında şaşkın ve bir o kadar merak içerisinde. Galatada çekimimizi gerçekleştirecek stüdyonun önüne geldiğimizde "hadi gel burası" dedim. İçeri girince değişik kostümleri gördü. Gerek padişah, gerek eski dönem askeri kıyafetler ve tabii aksesuarlar. Burasının nostaljik fotograf çekimi yapılan bir stüdyo olduğunu söyleyince, yüzünde koca bir tebessümle birlikte "40 yıl düşünsem aklıma gelmez ve hiç beklemediğim hoş bir süpriz oldu" dedi. Burak'ın isteği üzerine, padişah kostümlerinde karar kılındı. Çekimler çok eğlenceli ve keyifliydi.
     Gel görki bu fotoğraflar tam 2 sene sonra 2012 yılında, bizim nikah davetiyemiz olarak da kullanıldı. Bu fotoğraflar anı üzerine anı biriktirir bir zaman makinesine dönüştüler :) İşte o fotoğraflar...

( Belki böyle bir çekim yaptırmak isteyenler olursa, bu fotoğraf çekimini yaptığımız yerin internet sitesini de bilgilerinize sunarım. www.giycek.com/tr/ )




2 yorum:

  1. Fotoğraflar harika! Bağlık daha da harika yalnız! :) Gülümsedim. Şu fotoğraf merakı başka birşey yalnız. Bende de var ve bunu herkes anlamıyor niyeyse. Kime ait olduğu bile önemsiz benim için mesela. Eski, yıpranmış fotoğraflara bakmaya bayılırım. Dalar giderim o insanların dünyasına büyük bir keyifle. O yüzden sizi çok iyi anlıyorum. ;)
    Bu arada ben de Mimikli, takibe aldım. Sevgilerimle... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Fotograflar konusunda aynı hassasiyete sahip insanların var olduğunu ve yalnız olmadığımı bilmek beni çok mutlu ediyor. Güzel yorumunuz için ayrıca teşekkür ederim. Bende sizi takibe aldım. Sevgilerimle... :)

      Sil